Alla inlägg under januari 2013

Av Annette Nyqvist - 17 januari 2013 18:46

Här sitter man i godan ro i solen   efter två nätters jobb och så får man ett mail från lilla gubben där hemma i kylan. Kors i taket ett foto utan att man behöver tjata.....


Det är ju synd att han inte skriver lite oxå för det skulle verkligen underlätta för mig.....


Nästa etapp är nu ialla fall i full gång.... Jag är SÅÅÅÅÅÅ stolt över min lilla   


    


Första bordläggnings plankan färdig mallad och utsågad.

Vad jag förstod av vad han sa i telefon i förmiddags, så skulle han ev få hjälp att sätta upp det imorgon och ev skulle han hinna sätta upp en till i helgen. Chrille & Patrik skulle ev hjälpa till då.   

Får se om det dyker upp fler bilder då....


På måndag har han jobbet på TDO igen och på måndag kväll kommer även jag hem igen   


Tjingeling   

Av Annette Nyqvist - 13 januari 2013 18:08

Tjingeling!!


En liten uppdatering på att det faktiskt händer saker när jag är borta.


Som jag skrev sist så var det "turning" på G.....

Här kommer ett bildbevis på att det har turats....

 


Inte vet jag, men det ska visst vara slipat och klart för bordläggning. Bara att malla och såga till då.....


Visst, det hade varit det, om nu inte Richard hade fått för sig något annat.... Kolla här.....


 


Du vet...har en karl fått för sig något så MÅSTE det bli så.... Hade ju inte riktigt hunnit så långt som han ville så det skulle ju bara spantas lite till......   Så han har alltså tagit bort och mallat ett gäng spant till. Tur att det är "lätta" spant. Så att det kan bli någon bordläggning någon gång.

Annars lär vi få plocka upp Agnes i från dockbotten i april   


Tjingeling   

Av Annette Nyqvist - 7 januari 2013 15:00

Gott Nytt År alla bloggläsare!!   


Det var värst vad tiden går.

Men nu är ialla fall spanten i aktern klar.  Det tog sin "lilla" tid men nu är den där den ska.


Nu ska det "turas" in för bordläggningen. Dvs det skall slipas, så att det blir en rak och fin linje - varför man inte kan säga det - som man ska fästa bordplanken på.

Tänk att det ska vara så konstiga ord och språk, hur svår kan det vara att prata så att alla förstår???


Ja det är ett väldigt slipande...förlåt - turande nu ialla fall. JA vattnet kommer då, vare sig vi är färdiga eller inte, den 8 april.

Själv sitter jag på planet till spanien för två veckors jobb, i lite trevligare väder   ja kanske inte så mycket sola men varmare och soligare än hemma ialla fall.


Får se om Richard skickar över någon bild som jag kan lägga ut.


Tjing   

Skapa flashcards