Alla inlägg under januari 2016

Av Annette Nyqvist - 24 januari 2016 05:20

JA JAG VET!!! Det var verkligen länge sen sist....   


Men nu ska jag försöka ta tag i saken igen....hoppas bara att jag kan få Richard att samarbeta lite oxå. Skick lite bilder tex.  Man tjatar ju ihjäl sig   


Ja vi ligger i docka igen - 4:e året på raken. I år så är det akterspegeln som får en ny och fräsch look, kan man hoppas. Men den får vi återkomma till senare. Lite mer uppdate.....


Förra vintern så låg vi inne för att fixa bakre halvan på styrbord sida. Det var då som Richard blev rädd att akterspegeln skulle ramla ut så den blev fast riggad med spännband och dyligt. I övrigt så var det bara att jobba på som vanligt. Ska försöka att hitta lite bilder och berätta mer senare. Blir så tradigt att bara skriva en massa text och försöka komma ihåg. Jag vet att de pågick någon slags drevningskurs en dag och det vet jag det finns bilder på så...jag återkommer i frågan.   


Åter till säsongens indockning då

Även i år så fick vi "draghjälp" för att komma runt ön....kommer faktiskt inte ihåg just nu vad anledningen vad....men runt kom vi.

   

Det var ett väldigt arbete i dockan innan då Agnes skulle få en ny "slitköl" som skulle ligga på plats full med tätningsmassa. Hoppas nu bara att hon hamnar på rätt ställe. Vi fick ju trots all förmodan en ny plats i dockan i år. Efter att ha legat i mitten av dockan, i alla de tidigare tre åren - och dessutom byggt en fast bas för landgången ifjol - så skulle vi ligga längst in. JAAAA...Bara halva trappan att springa i - på gott och ont, om man ser det ur motions synpunkt.

- Hur går det där nere kommer hon på rätt köl...hahahaha... rätt plats???

 

Stort TACK till vår dykare och gode vän JAN STOLT (Kapten och ägare av hajkuttern TOVE) Bra jobbat!!  


Nä nu får det bli en paus i det här, men jag återkommer som sagt...

Tjingeling   


Ovido - Quiz & Flashcards