Direktlänk till inlägg 9 april 2018

Våren 2018

Av Annette Nyqvist - 9 april 2018 19:23

Jaha.....då var det vår igen     Inte för att det är så varmt än men det går framåt.

Ja det kan man inte säga om vårt arbete på Agnes iaf   Men vi ligger ju inte i dockan i år så det har fått bli ett lugnt år för Richard. Det kan han nog behöva efter förra året då han gick in i väggen. Han har hjälp till på de andra båtarna som ligger i dockan istället. Till min stora fasa....  han borde lägga lite tid på att städa undan efter sig på Agnes kan jag tycka men inte då. Jaja ingen ide att tjata längre - nu är det snart utdockning för de andra och sen kommer jag att se till att det händer en del hos oss oxå   


Ha en fin vår så ska jag försöka uppdatera mer.......

Tjingeling  

 
 
Ingen bild

Gideon

12 juni 2019 20:27

Hej,

Fantastiskt roligt att ni tar hand om Agnes, min mor och far levde på henne i 13 år. Hur går renoveringen?

Har ni någon bra bild får ni gärna skicka den till mig på: gideon.selder@hotmail.com
Allt gott,

Gideon Selder

Annette Nyqvist

18 november 2019 06:34

Hej

Först får jag be om ursäkt att jag inte har svarat tidigare.

Agnes ligger i docka i vinter, dockade in 21 oktober till i mitten på april, för att byta en del spant och innergarnering.
Ska försöka komma igång med bloggen igen, livet vill ju inte alltid som man vill =)

Ha det gott
Med vänlig hälsning Neettan & Richard

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annette Nyqvist - 2 februari 2020 13:24

Ja då kommer ett par bilder på "nya toan", ja kanske inte är den bästa men funkar bra. Ett litet draperi är på väg upp också. Så man inte behöver känna att man sitter i köket.? Arbetet med spanten fortsätter, det är inoljning med linolja som står ...

Av Annette Nyqvist - 12 januari 2020 16:11


Ja arbetet fortsätter i maklig takt. Och hela planen har fått göras om. Men vad gör det, vi har tydligen inte bråttom =/ Nu är det inpassning av spant, vilket tydligen inte går enligt planen.... men bara att kämpa på. Man får se det positiva - han...

Av Annette Nyqvist - 24 december 2019 16:47

Vi på M/s AGNES vill passa på att önska alla en    GOD JUL   OCH GOTT NYTT ÅR  !!       Arbetet på skutan går långsamt framåt. Jag började ju med ett eget projekt som Richard fick avsluta  Jag bestämde att jag ville ha upp vår toa i byssa...

Av Annette Nyqvist - 16 november 2019 19:22


Ja det har varit en del rivande den sista tiden. Den delen som är borta nu innehöll en förpik med 4 bäddar, två hytter med 2 bäddar vardera, en liten toalett med handfat samt ett duschrum. Svårt att se hur det såg ut eller tänka sig att det fick plat...

Av Annette Nyqvist - 1 november 2019 20:09

Ja då är "korven" i dockan igen ?? Som alla vet så har det inte varit mycke aktivitet här på bloggen ? mitt fel. Men livet har kommit emellan. Inte för att det hänt så mycket med Agnes heller. Men nu har det tagit fart igen. Det som i vinter li...

Ovido - Quiz & Flashcards