Alla inlägg den 29 december 2012

Av Annette Nyqvist - 29 december 2012 17:54

   Ja....det är ju inte så att det hänt så mycke mer än att det har bråkats med spanten längst bak i aktern. Det har varit så pass knepigt att det har gjorts - tror att det är tre - spant till styrbordsida oxå. Dvs till den andra sidan som vi skall göra nästa vinter....   

Men han kämpar på min lilla gubbe. Jag är stolt över honom iaf.


Igår kväll fick vi besök....igen.... Vet inte om det är Robban som vill komma hemifrån eller om det är Cina som vill bli av med han??? Robban är här igen iaf och vi är glada för det, för då är det två händer till.


Då är de ifarten igen - ett J...la oväsen. Jag sticker och handlar istället   


 

Dom jobbar från var sitt håll med en stötta absolut längst bak. Krångligt är det. Bort med den gamla, den nya är mallad och sågad.

Här så skall den försökas att sättas på plats.... Mörkt är det oxå.... Jag kan väl säga så mycket att den väger en hel del. Så det blir en del knök ock bök...... Få se om det syns på bilderna.....


En gubbe uppe....



En gubbe nere.... Upps...en lampa mitt i kameran...


 


Och ett attans rött spant...


 


Och ett ormbo med kjedjor....


 


Sen blev det två gubbar nere....


 


Nu vet jag att det inte gick så bra ikväll att få dit "den lilla biten" men imorgon är det på´t igen.

Tjingeling   

Ovido - Quiz & Flashcards