Direktlänk till inlägg 7 december 2013

En sammanfattning av första 6-7 veckorna

Av Annette Nyqvist - 7 december 2013 03:16

Jaha då var det dags att försöka att sammanfatta lite då.....


Ja täckningen är på - det blev en färgglad variant iår. Halva vit och halva blå! Kan ju avslöja att innifrån vet man inte om det är dagsljus eller solsken ute, förrän man gått ut. Men vad gör det?? Bara myspys med tända ljus och så   


Virket har kommit och det har varit en attans fart på rivning och mallning. (Kanske dyker upp nån bild ifrån dagen då virket kom senare.)

Richard har haft lite hjälp av sin lillebror Thomas, som normalt bor i skåne. Detta har ju funkat riktigt bra och han kommer upp igen för att hjälpa till. Även min svåger Robban har hunnit vara här en helg och gjort sig av med lite muskelkraft.


Så här kommer ett par bilder på hur det ser just nu......

     Här ifrån är det bytt nu i år - säger Richard och pekar.

Och nu skall jag fortsätta att malla så jag kan såga ut fler bitar. Han är väldigt nöjd med virket iår ialla fall, fattas bara annat när han nu varit nere och valt ut det själv.....


 


Under sommaren har Richard och Chrille konstruerat en liten maskin - en nagelfixare   nja kanske inte sån nagel.....

    ja så ser den ut och resultatet. Och här kommer en liten demonstration



 

Ja dom är ju påhittiga ialla fall.


Okej nu i helgen kommer det att vara en del folk på Agnes och jobba. Patrik (och Jeppe(som är hund)), som dyker upp lite nu som då med en hjälpande hand, kommer. Sen kommer Nicklas, min svärson, för att jobba lite (hoppas att ryggen håller) och sen kommer lillebror Thomas oxå. Själv får jag inte plats så jag är barnvakt till barnbarnen istället. Åh lika glad är jag för det   


Sist för denna gång så måste jag bara visa vad man har föräldrar/svärföräldrar till!! Skämt och sido de gör ett jätte jobb och vi är sååå tacksamma för det!

      "Huggormen" får jobba ordentligt när Marie-Louise och Sture är i farten. "Huggormen" är lyftkranen som de lyfter upp allt skräp ifrån rivningen med. De städar och kör allt skräp till soptippen. TACK SNÄLLA!!

Det får väl vara det för den här gången. Få se om jag får några roliga bilder efter helgen att lägga ut.... snart är det jul   och idag kom den första snön för iår.....


Tjingeling   


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annette Nyqvist - 2 februari 2020 13:24

Ja då kommer ett par bilder på "nya toan", ja kanske inte är den bästa men funkar bra. Ett litet draperi är på väg upp också. Så man inte behöver känna att man sitter i köket.? Arbetet med spanten fortsätter, det är inoljning med linolja som står ...

Av Annette Nyqvist - 12 januari 2020 16:11


Ja arbetet fortsätter i maklig takt. Och hela planen har fått göras om. Men vad gör det, vi har tydligen inte bråttom =/ Nu är det inpassning av spant, vilket tydligen inte går enligt planen.... men bara att kämpa på. Man får se det positiva - han...

Av Annette Nyqvist - 24 december 2019 16:47

Vi på M/s AGNES vill passa på att önska alla en    GOD JUL   OCH GOTT NYTT ÅR  !!       Arbetet på skutan går långsamt framåt. Jag började ju med ett eget projekt som Richard fick avsluta  Jag bestämde att jag ville ha upp vår toa i byssa...

Av Annette Nyqvist - 16 november 2019 19:22


Ja det har varit en del rivande den sista tiden. Den delen som är borta nu innehöll en förpik med 4 bäddar, två hytter med 2 bäddar vardera, en liten toalett med handfat samt ett duschrum. Svårt att se hur det såg ut eller tänka sig att det fick plat...

Av Annette Nyqvist - 1 november 2019 20:09

Ja då är "korven" i dockan igen ?? Som alla vet så har det inte varit mycke aktivitet här på bloggen ? mitt fel. Men livet har kommit emellan. Inte för att det hänt så mycket med Agnes heller. Men nu har det tagit fart igen. Det som i vinter li...

Ovido - Quiz & Flashcards